Kargo ve Teslimat
Kargonuzu Teslim Alırken Dikkat Etmeniz Gereken Hususlar
İlk önce herkes biliyor ki geçtiğimiz son 2 yıldır bütün Dünyayı etkisi altına alan ve halen yeni varyantlarıyla devam eden bir virüsle karşı karşıyayız. Korona virüsle birlikte hayatımız tamamen değişti ve internetten alışveriş dönemi artık zirve noktasında. Çeşitli aplikasyonlardan ve web sitelerinden alışverişler yapıyoruz ama kargomuz gelene kadar neler yaşıyor bilmiyoruz. Kargomuzu teslim alırken nelere dikkat etmeliyiz biraz bu konu hakkında konuşalım.
Kargonuz genelde tek bir yüklemede kapınızın önüne kadar gelmez. İlk önce istediğiniz ürün hangi şehirden çıkacaksa o şehirde bulanan kargo firmalarının ana merkezlerine gider sonra bu merkezde kargolar ayrıştırılır hangi ile gidecekse gerekli olan kamyona yüklenir ve yola çıkar. Geldiği şehirdeki aktarım merkezinde tekrar el değiştirir en sonunda kargo firmasının sizin adresinize en yakın şubesine yönlendirilir ve bizlere bu şubelerden adrese teslim yapılır. Unutmayın kargonuzun yolculuğu biraz uzundur.
Aldığınız ürün firma tarafından kargoya teslim edildiği andan itibaren sorumluluk kargo şirketindedir. Kargonuz yurtiçi bir şirketten ise genellikle karayolu kargoculuğu kullanılır. Yurtdışı firmalardan ise hava ya da deniz kargoculuğu ile gelir. Yurtiçine girdiği anda tekrar kara kargoculuğu ile sizlere ulaştırılır. Özellikle istediğiniz ürününüz kırılacak bir ürün ise (cam, bardak, avize, televizyon, bilgisayar, laptop vs.) kargonuzu teslim alırken mutlaka yapmanız gereken şeyler var.
-Gelen kargonuzu kontrol etmeden teslimat fişini imzalarsanız o fişte yazan “ürünü eksiksiz ve hasarsız aldım” beyanını kabul etmiş olacaksınız. Bundan dolayı ürünü açıp kontrol etmeden teslim almayın. Eğer kargo görevlisi buna izin vermezse “ürün kontrol edilmeden teslim alınmıştır” ibaresini teslimat fişine ekleyin.
-Kargonuz geldiği anda hemen gözlerinizle dış kutusunu veya poşetini kontrol edin. Eğer kutuda hasar veya poşette yırtılma görürseniz kutuyu yada poşeti açıp ürününüzü kontrol etmeden fişi imzalamayacağınızı ve ürünü teslim almayacağınızı belirtin. Böyle bir durumda kargo görevlisi büyük bir olasılıkla kutuyu açmanıza ve kontrol etmenize izin verecektir. Eğer kontrol sırasında bir hasar görürseniz muhakkak kargo görevlisiyle birlikle “hasar tespit tutanağı” tutun.
-Hasarlı ürünü teslim almayın geri gönderin. Eğer görevli teslim almadan giderse hemen kargo şubenizi arayın ve olayı anlatın (ürünün hasarlı olduğunu görevlinin de tutanak tutmadan gittiğini söyleyin). Böyle bir durumda kargo şubesi yetkilisi bir başka çalışma arkadaşını gönderip hasar tespit tutanağı tutturacak ve ürünü sizden geri alacaktır. Eğer bu olmazsa; Ürünü satın aldığınız firmayla iletişime geçin onlar kargo firması ile görüşüp sorunu çözmeye çalışacaklardır.
-Peki dalgınlığınıza geldi ya da evdeki bir başkası kargonuzu teslim aldı, kontrol etmedi ve teslimat tutanağını imzaladı. Bu durumlarda neler yapabilirsiniz. Böyle durumlarda işler biraz daha zorlaşır. Çünkü teslimat tutanağına imza atıldığı için kargo şirketi hiçbir sorumluluk kabul etmez. Ne siz ne de ürünü aldığınız firma bir hasar tazmini talep edemezsiniz. “hasar tespit tutanağının” tutulması için kargo şubesiyle görüşme yapabilirsiniz ama bunun sonuç vermesi zordur. Burada yapılabilecek tek şey ürünü aldığınız firma ile iletişime geçmek ve ürünün iadesi ya da yenisi ile değiştirilmesi için görüşme yapmak olacaktır. Firmanın çalışma prensipleri doğrultusunda onlar yeni ürün gönderip göndermemeye yada iade hakkınıza kendileri karar vereceklerdir.